älggrytan står på spisen

 
 
Som sagt jag håller på att göra en älggryta och den står och gosar till sig på spisen nu och 3 h framåt ;)
jag älskar att laga mat, tycker det är super roligt och när man får till det sådär extra bra så blir det ju super ;) haha
 
På morgonen hade jag stallet och motionerade Figge, longering stod på schemat(som vanligt nu) han var mer vild än tam, herregud jag måste verkligen komma igång och rida honom nu. Det behövs verkligen, har aldrig sett min häst såhär förut. xD
Men på lördag hoppar jag nog upp en snabbis och skrittar ut med stall tjejerna, så jag har lite sällskap i början ;) lika bra kanske.
 
jag fick även en mycket rolig nyhet igår som jag kommer berättar mera om sen kanske när allt är klart :P mycket glad och positiv Matilda i alla fall :D
Utan min mamma så hade jag och figge inte varit där vi i är idag(alltså tävlingsmässigt, debuterat 130)
jag är så otroligt tacksam för att min mamma vill lägga ner så mycket tid av sin fritid  på att följa med mig och min häst på tävlingar, var och varannan helg. <3 Jag älskar dig mamma<3
 
snart så är vi på tävlingsbanan IGEN<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0