Äntligen tillbaka

 
 
i vardagen med mycket jobb och ridning av hästen.
 
Dagarna bara springer förbi och jag hinner inte med ett dugg eller jobba, laga mat , rida och dusch. består väl mina dagar av just nu :P
 
I tisdag hopptränade vi ju efter en månads av frånvarande pga. av kraschen och brutet nyckelben, som jag skrev så kändes det riktigt bra fast vi hoppade inte högt alls. mer lydnadsövningar och tänka på våran sitts. så mycket bommar och småkrutt.
 
I onsdags fick Figge vila då vi åkte med några vänner och åt på chert street i gävle , direkt efter jobbet och jäklar så gott det var :D mums så jäkla mätt efteråt. xD
 
I torsdags så travade vi ut, 20 minuter trav i bra form och bjudning.
 
I fredag så hoppade jag lite mera på ett räcke. började på 80 cm fick bra språng även fast det var lågt.(brukar inte få det på figge) räcket slutade sen på 110 cm . Kändes bra. (ska hoppa imorgon igen söndag, kanske om jag får med mig mamma)
 
Idag lördag så har vi tagit ett galoppass, flåset och konditionen ska tillbaka och även smala fina magen ska tillbaka ;)
Lite svettig häst efter dagens pass. Graman och martingal på för säkerhetskull ;)
 
nej dags att sova lite till nattens jobb :)
 
Ha en härlig lördag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0