Tillbaka i sadeln igen

 
 
äntligen är jag tillbaka i sadeln igen :D
I lördag red vi ut med Ellen och Amanda med deras Dora. Blev en lugn skrittur för att se hur min arm orkade med. Det gick fint, figge var pigg och kastade sig några gånger men inte mera än vad man klarar av ;)
 
 
I lördags var jag istallet nästa hela dagen, började med att raka Figge och det gick superbra, sen tog vi en tur i skogen med alla gångarter, pigg och glad häst ;)
Så härligt att sitta på hans rygg igen.
 
sen mockade jag, efter det åkte jag hem för att äta lunch.
 
hemma ungefär en timme och sen tillbaka till stallet för att figge och pellan skulle få massage.
Skönt tyckte figge, ;)
 
I går var det bara en skrittur, i halvmörker. Figge var på tåna ;)
 
Nu är det dags att dra på kalas :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0