hoppträning med Curre

 
vi började träningen med att hoppa bom 1 galoppsprång räcke 1 galoppsprång bom. gick bra kom in bra alla gånger dock drar han åt höger ganska så mycket så det får vi jobba vidare med :)
 
sen hoppade vi räcke 6 galoppsprång på båge till kombination på ett galoppsprång med oxer ut, lite kniksigt att hitta den "perfekta" börja linjen. Curre löste det alla gånger vi hoppade även om vi kommer lite stort ibland :)
 
gick vidare till ytligare en "svår"  övning med att hoppa räcke 5 galoppsprång till oxer på båge såklart .
curre löste de bra , bara jag som måste komma ihåg att ha galoppen i gång ;)
 
Gick vidare till att hoppa banan sen och den ser ni på filmen. som sagt så drar han åt höger och vi måste jobba på de. men är jätte nöjd över Curre och är nöjd med oss två.
till sista linjen ropar niklas det kommer bli trångt på 6 galoppsprång nu och jag tog tillbaka, men den gick "för bra" igenom och vi fick in 7 ;) hoppsan så kan de gå.
 
 
i går låg banan på allt från 1 m till 110 cm och det känns så rätt när vi arbetar tsm <3
tagga till tävlingen v. 16 ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0