krut Curre på gårdagens hoppträning.

 
jag hade en riktigt pigg häst på gårdagens hoppträning :)
 
gasen funkade perfekt men bromsen måste smörjas lite bättre . haha
 
vi började med att travhoppa ett räcke, han hoppade riktigt bra. jag måste få en bättre position.
 
sen gick vi vidare till galoppbommarna med avslutande oxer, en häst som verkligen tog för sig över bommarna och ökade farten rejält . haha finns inte så mycket att säga utan att vi jobbar därifrån istället att han kyler ned sig lite men bättre för het än för slö ;)  
 
gick sedan vidare på att hoppa galoppbom ett galoppsprång räcke ett galoppsprång galoppbom, 2 galoppsprång in i studsen, rallyfart även här. vi skulle även få in 3 galoppsprång men det var inte at tänka på igår, han var lite för pigg för de ;)
 
sedan vände vi på de och kom först in på studsen.
 
sist med inte minst så gjorde vi räcke tre galoppsprång räcke tre galoppsprång räcke, trångt ut på sista men två sista gångerna hoppade ha riktigt bra och min förhållning gick igenom :)
 
 
riktigt nöjd med Curre igår, vilken glädje han visade.
pluss i kanten till min ponny <3
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0