Hej hopp nu är hästen tillbaka på banan igen

Nu är äntligen curres vintervila över :D 
Lite drygt 4 veckor han ha vilat . Så nu ska vi köra igång igen . Vi börjar med en  skrittvecka, varannan dags ridning . Jag kommer rida curre nu en månad fram över varannan dag . Så i slutet av januari kan han vara helt i tävlings kondis igen :) 
Vi tar en lugn igångsättning då jag vill ta de lugnt med min fina unghäst . Nästa år (2016) är min polle 6 år och får börja tävla på allvar . Mer om våra mål under 2016 kommer i ett senare inlägg :) 


Han gjorde inte så mycket liv av sig fast han hat stått så längre och de blåste storm ute . Vi gick där och hade de trevligt i solen ( dock envis blåst då ) 
Känns skönt att vara tillbaka :) 

Rund å go och tjock päls men den ryker nog i helgen ;) 

Härligt med nyspånat men såhär fint är de inte imorgon när jag ska mocka . En riktig skitgris har ja till häst xD 


Idag har ja haft stallet på morgon fick sällskap av Angie :) 
 Efter stallet vart de frukost och under tiden ja åt den lagade ja matlåda och kvällsmat till hjärtat xD 
Efter de diskade ja och sen begav ja mig ut på en promenad på 6 km , sen duschade ja och åkte sedan till jobbet. 

Jobbade till 19 och sen åkte ja direkt å simma . Höll på i 40 minuter . Direkt efter de åkte ja till mor och Kent å hälsade på . Nu är ja hemma och ska sova efter att ja lagt ut detta blogg inlägg klockan ringer 05.00 imorgon ;) 


Ville gillar mosters våfflor ;) 
❤️ 

Ha en härlig tisdag ! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0