första hoppträningen med Contemaro

i går var vi till tirk och hade hoppträning.
 
Curre skötte sig galant och jag är så glad att jag har honom.
 
vi började med att hoppa bom räcke bom. jag fick kommer i trav i stället för galopp(på det mesta), han löste det riktigt fin :)
 
sen hoppade vi trekombinationen, lekande lätt ;) vet inte ens om han har hoppat det förut men skulle inte tro att han har gjort de. men han hoppade som ingen ting.
 
linjen oxer räcke tog vi sen. klara galant att få in både 6 och 7 galoppsprång där. (som dom stora hästarna) ;) hihi
 
sen hoppade vi vatten mattan, första hoppet över den vart högt. hihi men sen hoppade han riktigt fint och bra.
 
Filmen är på banan vi satt ihop på slutet. är som sagt riktigt nöjd med Curre. med lite mer styrka i galoppen så blir det här super :)
 
Nu jobbar vi vidare :D
 
I dag har jag bara joggat honom lite lätt för att bli varm i kroppen och mjuk efter gårdagen :)
Imorgon blir det vilodag för Curre :)
 
 
ha en härlig onsdag nu ska jag åka iväg och jobba lite. !
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0