lediga dagar, skönt

 
 
då har mina två lediga dagar tagit slut , jobbar i ´dag fredag och är ledig sen i helgen ;) så jobbigt. igentligen är det min jobbhelg med som att jag och L bytte så jobbade jag förra helgen.
 
så i helgen eller rättare sagt imorgon så åker jag mormor och mamma uppåt i landet för att mor ska åka Tjejvasan :D Så jag är skidskötare ;) hahah
 
I onsdag så tog jag en ordentlig sovmorgon ända till kl 9 ;) länge för att vara mig .
 
Efter en LÅNG frukost framför tv så begav jag mig till stallet.
mockade jag gjorde iordning allt.
Curre och jag tog en lättare joggingpass med inslag av lite klättring. vi klättra i 5 minuter och joggade i 20 minuter. För att få honom varm och ta bort eventuell träningsvärk. :)
Lilla baken vi börjar med att klättra i, han klättrade på bra :)
 
efter stallet lunchade jag med syster och Ville hemma där i munga. :) mycket trevligt Ville var grymt fokuserad på skidorna på tv;) så gullig han är mosters lilla älskling.
 
när jag kom hem ifrån munga så hände det inte så mycket mer. förns hjärtat kom hem och vi började med att bygga i sovrummet kommer bli grymt fint kan jag lova. :)
 
i går torsdags så var jag typ mobillös halva dagen, herregud jag klarade mig ändå ;) fast jag missade några viktiga samtal som självklart ska kommer när inte telefonen vill vara med :/
 
jag gick direkt när jag vakande, halkade omkull på rumpan såklart, osmart av mig att gå där det är som mest is me xD
 
aja väl hemma och inga brutna ben bara en öm rumpa så begav jag mig till stallet.
gjorde allt man ska plus lite till, mockade ur hagen. ändrade namn på alla påsar(tejpen sitter jättedåligt måste göras om) och hinkar.
 
Red ut i 1h . en pigg och glad häst, mycket galoppfattningar och avsaktningar, tänk på hur man sitter och så vidare. pust. !
Curre har fått mera energi, antingen är det för att jag har ökat på havren eller så börjar han få bättre kondis.
Glömde skriva att han höll på att bocka flera gånger på tisdagsträningen. Vill inte sitta löst xD
 
När jag kom hem så åt jag lunch bra hungrig vid 14 tiden ;)
 
Sen ner på Tierp för att handla lite mat och frukost och sen passade jag på att sola lite 10 minuter, hur skönt som helst :D

Hem och fixa sig efter det och dra vidare till stan och Valbo med hjärtat, köpte ett sängbord till mig äntligen! åt på ikea, supergott och sen var det en tripp in på köpcentrumet för att byta hjärtats present från mig. Sen på hemvägen tog vi jula för att köpa högtalare till sovrummet. Kommer bli super :D !
 
Väl hemma från stan så åkte vi förbi mor min och hälsade på och åt upp hennes popcorn ;) mums. eller rättare sagt jag åt upp dom :D
 
sen var det bara hem och sova :)
 
I dag fredag, så ska jag snart börja jobba.
 
Har fixat stallet på morgonen och Curre får ha sin vilodag idag och imorgon. :)
 
Nej nu är det dags att kamma till sig och åka till jobbet. !
 
HA en skön fredag. !
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0