Tredje hoppträningen igår med Curre

 
Hoppträningen i går gick strålande bra.
 
Måste säga de min häst är otroligt duktig för att vara nyss fyllda 5 år och klara alla dessa svårigheter som vi gjorde även igår.
 
Vi började med att hoppa räcke räcke 7 galoppsprång. hoppade fint jag fick komma i trav in första gångerna så vi skulle få in dom galoppsprånerna "enkelt"
 
hoppade trippelbarr på böjd båge till räcke, följde med mig bra och hoppade bra.
 
hoppade KORT ur sväng därav att vi kommer i trav räcke 6 galoppsprång in i kombinationen. hoppade mycket fint.
 
Filmen på slutet visar våran bana, tycker att Curre gör allt "enkelt"  otroligt svår banan för så pass ung häst.
 
Som vi ser i början på filmen hoppar vi över ett rosa vitt plank. alla hästar i gruppen hoppade riktigt högt över de och tvekade lite. gjorde även curre första gången men sen så hoppade han som ingen ting över de. Han är så modig bara en liten smakning från mig så hoppar han.
 
 
vi börjar tagga till våran första start tsm som blir nästa helg. :)
 
Allt känns så enkelt med min häst, kan komma nära, långt i från och han bara hoppar. man får sånt självförtroende på denna häst.
 
hopp hopp :D
 
nöjd ryttare. !
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0