Då var vi igång igen !

Nu  är äntligen sadeln hemma efter omvärmning på ryttarstugan . 

Blev super bra , är grymt nöjd att jag köpta min sadel på ryttarstugan för 4 år sedan vilken service man får och så Goa dom är båda två. Rekommenderar varmt 😊 

Nu då när sadel är tillbaka och då är de slut på curres vila . 
Vi har skrittat och travat barbacka några dagar innan här . Hat gått super bra . 

Idag tog vi en lite länge tur i skogen på ca 40 minuter . Skritt trav och galopp men mycket skritt pauser förstås som att han är nyss igång satt då . 
Men hade en otroligt pigg häst med ingen broms xD jobbade på den hela passet igen med många avsaktningar och halvhalter i alla gångarter . 
Vart lite svettigt på både mig och curre , vi jobbar vidare imorgon på volten med bromsen och mjukheten :) 


Nu är de dags att sova R drog i väg på ön, så lungt och skönt hemma . Upp till jobb imorgon igen . 

8 dagar kvar nu !! 

Idre <3 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0