mycket jobba och liten fritid

ja eller nu är de inte så hemskt kanske;)
 
I torsdag var jag hos mamma och sola nästan hela dagen, brände mig lite lätt xD usch vad de sved sen .
 
På kvällen var mamma, kent, ewe, pelle och ville är på mat så mycket och så trevligt :) 
 
i fredag var det dags för jobb igen, hade hästarna först på morgonen red en lugn tur på Curre i skogen :)
vi valde skuggiga platser att rida på, som att de var så varmt redan kl 8 på morgonen ;)
 
Sen iväg till jobbet, efter jobbet så gjorde jag lite allt möjligt var till mamma och ut och sprang som sen vidare till hjärtats chef för lite roligheter.
 
Lördagen var det jobb hela dagen 9-18
 
cyklade till jobbet slutet av veckan ,
efter jobbet stack vi till stugan och bara njöt , herregud så skönt de var. blev god mat och en båttur :)
kan inte klaga bara njuta :D
Curre vilade men mamma pysslade om honom.
 
 
I söndag så jobbade jag såklart igen 9-18.
gjorde inte allt för mycket efter jobbet, lagade lite mat bara och tog in hästarna.
 
Mamma red en lättare tur på curre och han var på tåna sa hon ;) nu har han semester i 3 veckor innan vi laddar omför höstens tävlingar :)
<3
 
i går måndags jobabde jag först på morgon, efter jobbet var det god pannkaksluch hos mamma som kent gjorde, sjukt gott :)
 
Bästa stora syster fyllde år igår med :D Så vi grattade henne på kvällen med lite tårta och bulla :D
<3
 
I dag tisdag så klev jag upp ganska så tidigt för att utsläpp av hästarna , gjorde klart stallet och pysslade om Curre lite :)
 
efter stallet tog jag mig ut på en springtur, hade bestämt mig för att springa 4 km men blev 1 mil på 51 minuter xD tror de aldrig har gått såbra förut och har heller inte sprungit milen på över 1,5 år xD detta kommer nog aldrig hända igen ;)
Nu är jag nyduschade och ska snart bege mig mot jobbet :)
 
Ha en härlig tisdag i regnvädret !
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0