dags att skriva igen tror ja...

 
 
i tisdags då var det hoppträning,
 
super nöjd över hästen mindre nöjd över mig själv.
 
nu lägger jag bara ut banan orkar inte klippa ihop allt. ni får nöja er med detta.
banan ligger på 90 cm till 1m .
jag är nöjd hur han hoppat trekombinationen, klarar dom svåra svängarna och hoppar i alla lägen, ger allt för mig som ryttare redan, trotts att han bara är 5 år. vilken tillit jag har till denna fina häst.
 
jag måste jobba vidare på många saker men med denna häst är allt möjligt.
Vi behöver tsm , starkare galopp så kommer detta bli bra! <3
i onsdags red mor curre, hon ska rida honom nu minst en gång i veckan :) Hon är väldigt kär i min häst xD
 
i torsdags så red jag ut i stormen, höll på att åka av när 4 st rådjur hoppade fram i skogen xD jäklar så nära de var. tack till att jag hade satt på Graman, pga blåsten ;)
 
 
i fredags fick han vila pga vädret och att jag jobbade sent.
 
i lördags var vi till upplanda och löshoppade, haha hade önskat lite bättre teknik ;) min lilla plutt <3
 
när jag kom hem städade jag hela huset från topp till tå.
 
i söndags (igår) fick han åter igen vila pga vädret igen, regnade hela dagen. dock tror jag inte han led av att vila. han hade i alla fall rullat sig väl xD
 
usch xD
 
i lördags natt jobbade jag även så en LÅNG sovmorgon ända till kl 13 vart det igår ;) behövades och sen var ju det inget trevligt väder ute alls, en riktigt innedag.
 
 
idag måndag så har jag tillbringat ett antal timmar i stallet idag på min lediga dag, red ut. övade på att korta och länga galoppen och galoppfattningar. riktigt duktig idag :D
 
när jag kom hem från stallet så började jag baka, vart bulla och sabinakaka tills på fredag :)
 
hade lite vel innan hur jag skulle göra bullarna. men det blev med socker på :D
 
nu ska jag äta något och sen ta det lugnt resten av kvällen. regnet det faller ner utanför fönstret även idag. så tråkigt väder. vart tog solen vägen den som var så härlig förra veckan :D
 
avslutar bloggen idag världens finaste bilen på mosters älskling <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0