Onsdag torsdag

Imorgon är det fredag igen , Gud så fort veckorna går. Fast jag har en jobbhelg att se fram emot 😉 

Curre fronten då. 

Jo i onsdag så red vi ut i skogen utan några krav utan red igenom alla gångarter . Han var super fin ändå. Så skönt att ha en häst som kan rulla i samma galopp hela tiden utan att smygöka. Drar man ingång en galopp så stannar han sen i den galoppen . 

Fina totton min, fast när vi nästan var hemma så fick jag snällt kliva av då super farlig ponny i en hage kom emot oss och gnägga. (Brukar vara en tom hage) curre kastade sig bakåt och tänkte sticka men fick hejd på honom. Men desto närmare vi kom ponnyn desto högre blev min häst xD så jag valde att hoppa av ;) 

Kollar in ponnyn 

När bild när han tyckte ponnyn blev läskig igen ;) 

Idag torsdag så red vi ut igen men travade igång honom bara och sen klättrade vi i en kvart . Sen travade vi av och skrittade hemmåt . Gick riktigt bra att klättra men han måste bli bättre på var han sätter hovarna ;) vi får ut i skog och mark. Gå över stock och sten för att träna upp de :) 


Curres favorit ställning när man står stilla ❤️

Ps min häst är 164 cm ;) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0