Sovmorgon till 12

Jobbade ju natt , kom hem 8 och sova ända till 12 😉 många timmars sömn där ;) 

Idag har jag inte hunnit så mycket men jag tog curre i transporten (helt själva, för första gången ) 
Åkte ock träna för bästa Linda :) 

Som jag har längtat efter detta pass, allt satt där de skulle . Curre hoppade fantastiskt , jag gillar verkligen att träna för Linda . 

Började med att galoppera över två bommar på volt , curre har lite svårt att veta vart han sätter ner hovarna men det kommer :) 
Jag fick jobbade på att slappna av i kroppen, stilla händer men ändå jobba honom hela tiden . Kontakt med munnen men åndå avslappnat och mjuka händer . Jag låser mig gärna i axlar och händer .

Sen började vi hoppa lite , hoppade någon linje innan vi satt ihop allt till en bana . Som innehöll tre kombination ,  titthinder och börja linjer . 
Som sagt är grymt nöjd över min fina  häst idag :) 


Hoppas att vi får göra det snart igen 

Sen nu på kvällen så har jag ätit god mat och tagit en liten promenad med Kitty . 


Hoppas att eran vecka börjar toppen imorgon . 

Nu ska jag sova :) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0