torsdag och fredag mot jobbhelg

 
 
 
i går torsdags tog jag en hyfsat lång sovmorgon, efter de åkte jag ner till Tierp på maranden med syster och Ville, mysig dag med ville och syster blev de i perfekt väder. lite blev det handlat med. :)
 
väl hemma så åkte jag till stallet, red curre och fixade allt. Red ut på curre och galopperade ganska mycket i frisk galopp som curre tycker är ganska så jobbigt ;)
 
efter stallet tog jag en springtur på 3 km och lite styrka efter.
 
 
på kvällen var det dags att åter bege sig till stallet för att kasta in höt som kom, efter lite strul men ändå glada miner så kom höt upp tillslut hela 210 st.
så nu har vi hö ett tag :)
 
 
i dag fredag började jag dagen med utsläpp av hästarna, red curre på volten över bommar i trav och så duktig han var, höll koll på benen hela tiden, travade även över upphöjda bommar som han klarade galant. nu verkar de som han börjar få koll på sina hovar i alla fall i traven ;)
 
Curre fix beta gräs medans jag fixade stallet och pysslade lite.
 
jag cyklade även fram och tillbaka till stallet, ångrade mig bittert på hemvägen då jag fick motvind xD haha usch
 
nej nu ska jag åka(cykla) iväg och jobba, jobbhelgen kallar.
 
hoppas att ni andra som är lediga får en toppen helg ed fint väder :)
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej! Läser din blogg ibland. Vad hände med Figge? Såldes han?

2015-05-24 @ 19:52:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0