Onsdag = kördag

idag ska jag jobba(som vanligt) men idag ska jag köra :)
 
Har kört lite på morgon och är nu hemma på lite rast innan jag ska börja igen kl 12.
 
När jag kom hem igen så åt jag frukost och sen åkte jag till stallet, mockade lite och gosa med Curre :)
Vilodag för honom idag då regnet öser ner utanför fönstret.
 
jobbar till sent i kväll och imorgon kör jag hela dagen igen :)
 
 
Igår tisdag jobbade jag i växeln på fm. Åt våfflor hemma, mums!
 
Sen stack jag till stallet, red på volten i ca 1h. red mycket sluta, öppna, sidoförflyttningar. Jobbade med galoppombyte( går väldigt sakta att lära honom att byta galopp) ;) på slutet jobbade jag lite över bommar och sen lite över 30 cm höga räcken på böjd linje 3 st. lära sig att vänta på mig och ta förhållningen. Fick bryta av några gånger för att få igenom övningens syfte ;) Lite för på när de gäller hinder framför mulen .
 
Mockade och gjorde lite andra saker i stallet innan man åkte hem för att laga mat.
 
På kvällen hälsade vi på en kompis som har flyttat och se hälsa vi på svärfar.
 
Efter de var de sängen som ropa ;)
 
 
I måndags så började jag dagen med att ha stallet och utsläpp, alltid lika mysigt :D
 
red en lite tur med trav och genom ett skogsparti där curre fick verkligen fokusera på att sätta hovarna rätt, riktigt bra övning för Curres del, för han är lite "klantig" ( skrittade självklart där)
 
Sen em jobb för min del :)
 
När jag kom hem från jobbet gav jag mig ut på en springtur, sen duschen och slappa :D
 
Nu lite fix innan jobb :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0