Tisdag tisdag som försvann för snabbt

Gårdagen började tidigt med ett litet uppdrag på morgon , när jag kom hem så drog jag iväg med Ewe och ville på lite bad .  Mysigt och kul . 

När jag Kom hem igen så åt jag lite lunch och efter de klippte jag gräsmattan. Hoppad på sista gången för i år ;) 

Sen vidare till stallet för att fixa curres vinterhagen med byte av stolp, tråd, trimma under tråden och bort tagning av träd som hängde över tråden . 
När allt var klart var det dags att rida innan mörkret trängde sig på . 


Passet avslutades precis innan de vart för mörkt ;) 

Början av passet ville jag bara sluta rida men sen hände något och allt gick som em dans . Travhoppade lite först räcket slutade väl på 1 m ungefär . Sen byggde jag om för att ha galoppbommar innan räcket och sen gå in på volt för att först bara jobba över bommar men sen åå slutet vart de ett lågt räcke i mitten . Han hoppade bra följde mig bra . Trängde inte som han kan göra när vi hoppar på volt :) 

Nöjd med passet till slut ;) 

 Efter denna dag somnade jag väldigt ovaggat ;) 

De var min tisdag :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0