torsdagen den 14 april GRS horse festival

då var det dags för tävling igen i Gävle.
 
4 dagars tävling .
 
Fanns bara klasser för oss på torsdagen så vi tog lite ledig från jobbet och åkte och tävla lite ;)
 
Framridningen var de sjuk mycket hästar överallt. fick man upp galoppen så var man tvungen att sakta av igen för att man kom bakom folk som skritta i bredd precis där det är trångt. men men fick en bra känsla på framhoppningen. Han hoppade bra.
Väl inne på banan så travade vi runt en bra stund just för att han har varit lite spänd dom senaste gångerna jag tävlat. Men det kändes ändå okej när vi kom in, dock blev det väldigt skillnad på ljuset även för  mig så jag var tvungen att vänja mig ;) haha
 
Felfri till sista hindret där det blir en total ryttarmiss från min sida, men curre gör allt han kan för att klara hindret men vi får med oss frambommen, Curre kämpar in i de sista men denna gång blev det för svårt även för min ärliga lilla häst. Imponerad över att han försökte :) <3
 

nu blir det lite vila från tävlingsfronten tills jag kommer hem från utlandet :)
En inomhustävling har vi kvar innan utomhussäsongen börjar på allvar :)
 
// Matilda
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0