Hostig torsdag

Att de aldrig släpper vart rejält förkyld för två veckor sedan och låg däckad en vecka sen har de ändå varit hyfsat bra tills i går igen . Kände av kroppen börja komma en krypande smärta igen exats som den där fredagen . Livrädd att bli sjuk igen så jag åkte hem , hade lite feber och sov hela EM kvällen sen gick de över nu är de bara hosta och snuva kvar som ja vill ska släppa så man kan andas normalt ;)

Nog färdigt klagat ;)

Imorse hade ja stallet som ja alltid har när ja jobbar EM 🙈 skulle börja tidigare idag så därför vart de "bara" lite pyssel som att borsta och sen tränade vi på att ta på och av tränset som "vanligt" . Hittills innnan har jag lossat bettet från ena sidostycket och sen lagt över öronen för att sedan trä bettet in i munnnen från sidan . Då han inte riktigt gillar när hela tränset kommer framför honom . Men idag övade vi på de och visst jag fick sträcka på mig många ggr för att nå men de gick och de gick bättre och bättre . Nu kan vi tränsas som "vanligt" . Vad nu vanligt är . Han stod så snällt i gången idag. Riktiga vuxen poäng 😍

Mockade och sådär innnan de var dags att åka hem för att göra iordning sig för jobb.

Hoppas ni hade en bra torsdag , nu är de dags att sova innan FM imorgon . Klockan ringer 05.00 😴 // Matilda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0