Onsdag Lillördag I solen

Började dagen med att jobba FM , väldigt lugnt på jobbet pga av skollov . :) 


Efter jobbet drog ja till stallet och Mockade o fixade . Efter ett tag kom mamma så jag kunde arbeta med Hoppe .  Longerade en pytteliten stund . Kolla bara så han inte skulle flyga i luften ( aldrig hänt innan xD ) sen hängde ja på honom en gång och gick ett varv så innan jag satte mig upp ordentligt. Säger som vanligt ingenting om att ja kliver upp. Jag fick bestämma lite mera idag när vi skulle stanna och svänga några ggr . Hoppe ville hällre lyssna på mamma som höll i longerlinan ;) haha förstår väl ja me när han är van me de .  
Hoppade av någon gång och sen upp ingen innan vi avslutade de hela . Höll väl på i en kvart idag :) räcker bra för lilla ponnyns hjärna ;) gäspade stort efter i gången :D hihi 

Självklart skulle vi ta en selfi bild efter "jobbet" haha Hoppe ställde gladeligen upp på de ;) detta är alltså team Hoppe många år framöver ;) ❤ 


Efter smörjde mamma utrustningen som hon brukar göra innan hon åkte hem ;) ❤ 

Jag fixade och pysslande lite i stallet innan ja åkte hem för att laga mat :) 

Hann en sväng till huset idag me , grejade lite där . 

Nu ligger ja i sängen för att sova . 

Hoppas att ni också haft en härligt dag i solen :) 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0