Jobbsöndag och sent i stallet

Igår söndag jobbade ja mellan 9-18 eller till och med lite efter 18 då ja körde sista timmarna på mitt pass. 

Efter jobbet vart de direkt åka och handla sen hem och laga mat och matlådor, sen vidare till stallet var där runt 20 tiden hade tur att E. Hade mockat åt mig :D 

Så ja behövde bara ta ner mera Hö och sen longerade ja curre . Tur att vi har belysning på banan :)


En övertaggad curre som helst ville springa jättefort . Hade även satt upp lite bommar/upphöjda gick väl sådär . Först skulle han inte alls gå över dom. Livsfarliga ( han är ju absolut ingen hopphäst ) ;) sen vart de en jäkla fart över dom i stället xD suck . Haha
Tillslut kom vi väl över någorlunda bra . Men de tog tid. 

Sen tog ja in hästarna. Sen var de raka vägen hem för att duscha och sova . 

Nu ska ja iväg till jobbet ett pass på minst 13 h väntas ;) 
Ha en härlig måndag ! ;) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0