måndag och tisdag

i måndags tog ja en liten sovmorgon, började inte jobba förns kl 11. men hann ändå med en promenad innan jobbat :)
 
efter jobbet åkte jag direkt till stallet. lastade curre och vidare hoppträning i upplanda för Cia.
 
En riktigt bra träning men inslag av lite stryka och banhoppning. Mycket fokus på att ha hästen rak och korta tyglar med ordentligt med kontakt. Alla hästar var lite pigg och busiga hela passet igenom så då behövde man vara extra noga med dragriktningen och kontakten :)
 
hoppade bana på 110 ungefär, på linjer, böjda linjer och kort ur sväng. Fick en bra känsla och Curre hoppade mycket bra. :) Taggade till mer och mer efter varje gång vi hoppade :D
 
kom hem igen i stallet halv 12 ;) hihih blev en riktigt sen träning . men men och kallt var de me - 15 grader . haha
 
 
i går tisdag var ja som tur var ledig, då jag inte låg i sängen förns 12 på natten innan . hade varit jobbigt att gått upp kl 5 då ;)
Semesterdag innebar att fixa i ordning de sista innan vi fick gäster på kvällen.
 
hade först utsläpp av hästarna, Curre fick vila. - 15 som sagt på morgon så ja lät bli ;)
 
sen var de dags att åka till tandis, efter de var de då dags att fixa och trixa lite.
 
Blev mycket gofika :) 

härlig kväll vart de och min goa kille blev ett år äldre ;)
många gäster i vårat lilla hus men de gick :)
 
tack till alla som kom och gjorde denna kväll så trevlig :D
älskar denna kille månen och tillbaka :) <3
Grattis min älskling <3
 
sen var de bra skönt att slänga sig i sängen :D
 
hörs hej :D
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0