fredag,lördag och söndag

dags att uppdatera lite.
 
i fredag hade jag ledig dag från jobbet.
 
så jag grejade med Hoppe mitt på dagen, de var ful fart med traktorer och flytt av saker utan för stallet få det var lite läskigt då at stå själv i stallet.
Gjorde iordning honom lite snabbt och sen tog jag ut honom på volten och övade på att longera lite, vi provade på att trava men då vart de mera rodeo än alla hovar i backen, kul sa Hoppe ;) hihi älskade häst.
 
sen i går lördags så åkte ja till stallet på morgon eller ja vid 8 tiden för att hinna med allt under dagen som komma skall ;)
Borstade honom lite och sen fick han gå ut i hagen och ha en "vilodag" hehe som sagt han är ju bara 2 år och jag haft honom hemma i 2 veckor bara ;D <3
 
 
i dag söndag så tog jag med mig mamma till stallet, vi satte på tränset och skydden och gick ut på banan. första gången med träns på ute. Provade även sadeln i stallet, men bestämde oss för att skippa den idag på longeringen ;)
var en vild häst emellanåt ;)

mycket bus idag och kul att mamma hade kameran med;)
men vissa stunder gick han riktigt fint ;)

övade även att gå över en bom ;) dock väldigt översnöad för dagen men lite färg syndes från andra sidan och han har gått över de 2 ggr tidigare :)
sen har ja och mamma bestämt oss för att vara duktiga och ta en bild varje månad på hans kropp och kan säga att de har hänt mycket på 2 veckor :D

så de blev många bilder idag, så kul att ha. släpar nog med mig mamma nästa helg igen så jag får lite extra hjälp. :)
då ska vi nog även släppa ihop hästarna så Hoppe äntligen får någon att gå med:)
 
ha en härlig snöig söndag :D
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0