Då är han ÄNTLIGEN hemma :D <3

igår satte jag mig i bilen med transporten tillsammans med pappa kl 0600
 
vi åkte till Västerås för att hämta hem Hoppe, ÄNTLIGEN.
väl framme runt kl 8 så lastade vi Hoppe för att åka hem igen, så snällt han stod hela vägen hem, inga problem alls att åka med honom.
 
väl framme i Rocknö där vi är uppstallade så skötte han sig hur bar som helst gick lugnt ut i hagen hälsade på dom andra över tråden och sen ställade han sig och åt :D
 

väldigt lycklig ägare som äntligen får sköta sin häst varje dag :D
 
sen på kvällen var de dags för att Hoppe att komma in i stallet, han har inte sått på box sen han var 8 månader, så en ny upplevelse igen . an han skötte sig strålande :) <3

så kul att kunna göra höpåsar igen, mocka, bära vatten och bara gosa med min häst :D :D
 
dom fick komma in vid 19 tiden och ja stannade ett tag för att kolla honom lite, gömde mig i sadelkammaren ;) man han stod så lugnt och fint. så jag åkte hem för att äta lite mat och åkte tillbaka kl 22 tiden , då låg han ner och sov så vi väckte honom ;)
 
jag kunde sova lugn i natt ;)
 
i morse hade jag utsläpp eller var egentligen E. s men jag ville ta den då jag inte visste hur Hoppe skulle reagera :)
 
han hade sovit gott i natt me , han hade spån över hela sig och långt in i svansen ;)
han stod snällt i boxen medans ja tog ut två av fem hästar.
 
sen fick damerna vara inne lite längre då jag ville borsta honom, så dom fick vara kvar som sällskap :)
Ställde upp honom på gången, de har han ju inte heller gjort. men han stod som ett ljus när jag borstade honom :D  han plockar stjärna på stjärna denna häst :D <3<3
 
klippte även manen på honom då han ska likna mera en hopphäst ;) klippljuset av saxen var lite läskigt ;)
 
mockade och var kvar i stallet ett tag för att kolla att han var lugn i hagen men såklart var han de, stod och ät på engång :)
 
en härlig morgon i stallet helt enkelt ;)
 
ha en bra grå söndag ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0