Hopeful W början av våran historia

ska berätta hur våran historia började:

 

den 31/5 2016 åkte jag och mamma till Västerås närmare bestämt till Askö stuteri för att kolla på en 2 årig hingst , som jag var riktigt taggad på att få kolla upp medans min mor var mera tillbaka dragen och ville väl helst inte åka då de inte låter så bra med en 2åring som stått på bete sen 8 månader ålder , men ack så fel, vilken go häst vi träffade. ville inget hellre än att gosa. och hans ögon, så snälla.

mamma och jag föll pladask och tänkte inte ens åka och kolla på hästen vi hade inplanerat efter "Sven" som han kallas där på stuteriet. (kommer inte kallas de hos mig, här får han kallas Hoppe) <3

 

Måndagen den 6/6 2016 skrev jag kontrakt och betalde min nya häst. ägarna bor i Gävle och dom kommer följa oss och säkert komma och kolla på oss sen i framtiden när vi kommer ut på tävlingsplatserna :)

 


<3

vem smälter inte för denna goding<3
 
Nu i veckan blev han av med sina juveler och hemkörningen är bokad. Så förhoppningsvis kommer Hoppe hem den 25/10 eller 26/10. berodde lite på hur deras rutt såg ut för dagen :D
 
som jag längtar efter att få pyssla om min egna häst varje dag och utbilda Hoppe till min nya stjärna. så mycket roligt vi har framför oss . spännande dagar har vi att vänta :D

fin stam bakom sig :D
Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0