Måndags ridning första lediga dag på påsken och sista ;)

Igår red jag Hoppe i ridhuset , vädret är inte riktigt att lita på tycker ja ena stunden snöar /hagel de och andra strålande sol ;) 


Longerade lite först för han kändes lite busig när jag gick med honom men han var lugn som vanligt vid longeringen ;) 

Sen red ja , skritt , trav och galopp som vanligt ;)  galoppen flög vi inte fram i idag utan de kändes som den blev bytte lite samlad . Kanske börjar hände lite nu ;) 
Vi galopperade även på många volter igår , gick strålande . 

I traven fokuserade vi på att komma ner i form och inte slå med huvudet . Inte så lätt men på slutet vart de mycket bättre :) 


Börjar vänja oss med svart utrustning ;) 



Bästa vännerna ihagen gör de mesta i hop, dom är så gulliga  ;) 



// Matilda 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0