Torsdag och fredag ridning <3

Igår torsdags så red jag Hoppe på utebanan , syster ewe och lilla Anton kom även och kolla. Hoppe var super duktig , lite pigg men inga dumheter till syster bestämmer sig för att skämma Hoppe . Haha nej då syster tog något från barnvagnen precis när vi red förbi och de tyckte Hoppe vart läskigt så han brallade. Men som tur var satt ja kvar men de var jävligt nära att jag flög av . Haha 






Vi jobbade på vänster sidan, de har varit hans svåraste sida att följa nu men tror se släppte lite igår :) 

Galopperade men travade mest . 

Som sagt hade vi en liten public igår när vi red :D <3 


Idag fredag har jag knappt kunnat klätt på mig på morgon då min skuldra fick fick en sträckning efter gårdagens sitta kvar brall xD 
Så jäkla ont de kan göra ! Haha men fått lite masssage på jobbet och nu värmekudde på , så börjar släppa. 

Men jobbade 9-18 sen åkte ja till stallet för att rida . Red i ridhuset idag då de hann bli mörkt :) 

Travade över lite bommar och sen tog vi våra första skutt med ryttare på över "hinder" :D 

- Första skutt som en riktig hopphäst ;)

Hihi var lite slingrigt att ta sig fram vissa gången men han gör de med fart och glädje , bytte till och med galopp efter ;) haha duktig liten kille <3 

Stort kliv över jätte hindret ;) hihi 


Men Gud så roligt det var att få "hoppa" ;) nu ska vi inte överdriva då min kille bara är 3 år men detta tycker ja är helt okej att göra . Förbereda sig inför hösten inskolning på riktigt med hinder :D 

Nu lördag och söndag ska mamma ta hand om honom då jag jobbar 9-18 båda dagarna och sen är de middagsbjudning i morgon och på söndag fyller två i familjen år <3 

Ha en härlig påsk helg :) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0