Lärdags kväll och en stallkväll

Medans dom andra i min ålder festarloss så tillbringar jag min lördagkväll istallet , Hoppe fick nya fötter . Hihi 


Sen hoppade vi faktiskt lite , ställde fram två hinder på vardera långsida och två bommar på en åttvolt .

Började med att trava över bommarna sen gick vi över till galopp, han bytte fint i ena varvet över bommen och o de andra tog de lite längre tid så där vart bytet når vi var ute vi spåret igen :D han gör allt så enkelt ! 

Sen travhoppade vi båda hindrena ena hindret hade jag ställt små kuber under , lite läskigt tycket Hoppe första gången vi kom i trav men sen så gick de som rinnande vatten . 

Provade även på att komma i galopp , de gick superbra :D han är så duktig !!! 

Vart inge långt ridpass ca 25 minuter han var så duktig så vi avslutade snabbt :D 

Ville "hoppa" lite innan onsdagens äventyr ;) 


Idag söndag så hade jag utsläpp av hästarna , Hoppe vart lit ompysslande innan hagen väntade . Vilodag idag . 


Sen har vi mest åkt omkring idag innan jag kl 13.30 bänka mig framför tv och EM i hoppning skulle avgöras . Peder låg bäst till på 0fel och hade inte rivit en bom på hela veckan så han låg jäkligt bra till på guldet . Men så tar han hem GULDET me !! Denna man detta ekeipgae man blir mållös . Världens bästa ekipage . Silver i OS och nu guld i EM 😍😍😍 alltså vågade knappt titta sista rundan ;) 




Hatten av för dessa två . Kul stt vi Sverige har en sådan starkt ekipage . Alla ryttare vill ha Allan som inte är till salu . 


Åter igen GULD på hemmaplan , SÅÅÅÅÅ JÄKLA VÄRDA DETTA :D 


Efter EM kollen fick jag ett mega ryck och hann putsa hälften av kåkens fönster innan jag skulle iväg till stallet igen för staölmöte :) 

Nu till de mycket tråkiga i morgon måndag går jag av min 4 veckors semester , åter tillbaka till livet med jobb, häst,matlagning och bygge . 

Känner mig inte ett dugg peppad tyvärr , vill helst ta semester året ut ;) 


Slut gnällt och ha en bra måndag i morgon. ;) 👍🏻 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0