Måndags kväll i ridhuset

Vart en senare kväll i ridhuset , alldeles själv . Vart tänkt att jag skulle åka under dagen så mamma kunde hjälpa mig att hoppa men när vi väl klev upp så börjad vi åka runt och hälsa på folk så klockan hann blir mycket och mamma hade redan varit i stallet . Så jag och Hoppe tog oss an lite bommar istället och ett kubhinder :) 
(null)
I början ville Hoppe bestämma fart själv över bommarna men de gick inte så bra men efter att han har sprungit av sig lite och började lyssna på mig så gick de strålande :) vi travade bommar , fattade galopp , volt över kubhindret och sen vidare på galoppbommarna  och så tvärt om då från andra hållet :) men så bra han gjorde denna övning sista gångerna . Galoppen över "hindret" och över bommarna satt som en smäck . Tror knappt att han är 3 år (snart 4) ;)  
Han vet så väl när han har gjort de bra , märks på hela hästen :) så spännande att få tävla 2018 :D 
Synd att ingen kunder filma ;) haha men allt har en mening brukar man säga , hade jag åkte till stallet tidigare hade ja inte gjort just denna övning och inte fått denna känslan i galoppen :) 

Tycker om min häst ja ;) ❤️
(null)


// ha de bäst 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0