Onsdag ,torsdag ,fredag och lördag

Onsdag ledig dag från jobbet , åkte till stallet vid 9 tiden mockade åt tre hästar för engång skull ;) Hoppe, nattar och ebba . Efter de rakade ja Hoppe lite inte hela han men halvrakning :) 
Gick fint tills vi kom för nära huvudet då vart de lite läskigt tycker Hoppe ;) 
(null)

(null)
Men de vart hyfsat bra ;) 

Sen red jag Hoppe i ridhuset då de spöregna ute .  
Jobbade över lite bommar . Både i trav och galopp . 
(null)
Hoppe var riktigt fin . Galoppen över bommen , enkelt att hitta hans språngkurva över bommen . Enkel att ta tillbaka och ta framåt . En så länge ;) 

(null)
Sen blev de en regnig dag ihagen efter de ;) 
Hoppe och nattar verkas trivas hur bra som helst tsm :D så gulliga dom äter ur samma hö hög i hagen :) ❤️ 

Sen 3h i stallet drog jag in till Valbo för att köpa lite julklappar och gardiner till huset :) 
(null)
Blev riktigt måste jag säga , lite julgardiner 😍. 


Torsdag ytligare en ledig dag 
Tillbringa EM i stallet , mockade , bar in pelletsleverans och red ut på min fina 3åring :D så cool och lugn . Dimman visade sig inte vara några bekymmer . Travade och galopperade en sväng också :) 
(null)
Vart lite trippigt på slutet när en annan häst började leva runt i sin hage då blev Hoppe lite tagg men de gick över snabbt igen fast jag hoppade faktiskt av då jag red själv och inte visst hur han skulle reagerar ville jag inte riskera något :D 

Men så stolt över att min 3 åring är så säker och lugn i många lägen :) 

Fredag och lördag fick han vila , idag lördag så hade mamma han också då jag jobba hela dagen :) 
(null)
Avslutar med en snöig bild från i fredag när bara Nattar ville gosa med inte Hoppe då han inte gillade vädret men de störde inte goa Nattar ☺️❤️ 

PS imorgon drar vi till Stocholm och går på friends arena ;) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0