Söndag , måndag och tisdag

I söndags började jag och mamma dagen med att släppa ut alla hästar . Dags för mamma att lära sig ;) 

Sen motionerade jag Hoppe en snabbis i tömkörning . Ca 20 minuter , nattar fick också följa med in i ridhuset för första gången och gå runt där :)  (null)
Snor en blid från mammas insta :) 
Båda hästarna skötte sig fint :) Hoppe arbetade på bra . 

Sen fixa allt i stallet innan vi åkte hem och gjorde oss iordning för att dra till huvudstaden men syster och mamma :) 

Började med att äta på olerys som alltid , supergod mat och mycket mat ;) 

Sen in på mässan , mamma börjare handla sen slog jag henne med råger ;). De vart en ny kavaj , ridkjol, sadelgjord och bakskydd för unghäst :)  sen var de färdig handlat för min del xD 

Vi hade biljetter från kl 14 :) 
(null)

(null)

(null)
Vilka fantastiska tävlingar hästar och ryttare :D 

En superhärlig dag och en fin fin tradition för oss nu . Börjar blir många år i rad nu vi åkt . 
Älskar denna dag med stora syster och mammi <3 

Måndag 
Började måndagen med att jobba fm , efter de vart de lite mat hos svärmor och sen lite smått och gått innan jag drog till stallet med mamma :) 

Idag tisdag har jag haft min ledig dag , efter en Jobbhelg som bara innehöll 1 dags jobb lördag ;) haha byter men i bland så blir de kanon ;) 

Började dagen med att åka till stallet som många andra dagar , fixade stallet och sen red jag ut på Hoppe . Idag blev jsg påmind om att jag sitter på en 3 åringen , idag kom den fram som inte jag är van med ;) haha nu var de inte så hemskt men mera tittig och trippig . Gjorde absolut inga dumheter :) 

Vi skrittade mest men travade lite grann. Blev en kall och härlig tur , vi mötte  även en skogsmaskin men jag valde att hoppa av då jag inte visste hur han skulle reagera :)  hoppade sen upp och fortsatt våran tur :)
Vi red ca 30 minuter :)  
(null)

Efter stallet vart de julpynta här hemma , så man får lite feeling :) 

Sen iväg till mormor och Yngve för att äta plättar , så gott 😍 familjen Wickman var också där och vi firade ville som fyller 3 år idag :) älskade goa unge ❤️  (null)
Mosters älskling ❤️ 

Sen hem och laga mat innan jag stack iväg och målade . 

Efter de dejtade jag soffan och nu sängen för att sova . 

En dag som har gått i ett , super kul men flera timmar per dygn skulle behövas ;) 

Ha de bäst !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0