Tisdag hela dagen lång

Började dagen med att jobba 7-18.40 om ja ska vara sådär exakt ;) körde idag . 


Efter de blev de mat och sen vidare till stallet . 

Mockade och gjorde ordning innan mamma kom . Vi jobbade Hoppe lite på volten i stormen ;) började med att longera lite lätt pga  att de är så hårt på banan . Bara för att han inte ska hitta på något hyss ;) 
Sen hängde jag på honom bara idag . Ja vi gick ju runt med mig hängandes några varv. Men vi kände att de blåste och snöade för mycket för att sitta helt upp idag . Han måste vänja sig med detta väder me. Han var lite mera på tåna än var han brukar så de fick räcke me de :) 

Tog in hästarna efter "ridningen" och alla var snömonster . 

Men fick bara med brudarna på bild då dom andra två hann rulla innan ;) 


Skulle lägga mig tidigt i kväll tänkte ja så kl 21 var ja på väg men fastade vid högen med våra julklappar så tog reda på de äntligen och vipps så var hela huset städat och nu är kl 22.40 och så nu ska ja sova ;) 

Ha en bra tisdags kväll. :


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0