Torsdag och fredag

I torsdags drog jag och Angie med Hoppe till Ärk för att löshoppa . 

Lilla Hoppe skötte sig bra . Hoppade fint :) 
Andra gången han löshoppas hade lite svårt att veta hur han skulle spring i början ;) på slutet vart allt bra :) 

- Hoppe löshoppas

Väl hemma i solen fick han välförtjänt belöning :) 


Idag fredag hade jag morgonfordning , släppte ut alla hästar innna jag jobbade Hoppe med tömköning på volten i ca 15 minuter . Han var riktigt duktig idag . Höll oss bara till skritt . Banan är inte bättre nu bara is under ytan . Men håller för att skrittas på . 


Sen vart de EM jobb :) 

Nu ligger ja i soffan och laddar upp för Jobbhelg . Imorgon har mamma Hoppe så han får vila imorgon :) 

Ha en skön helg . 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0