Två dagar med ridning

Nu är vi igång , idag och igår "red" ja på Hoppe igen :D 


I går måndags så jobbade ja hela dagen med att köra charter i Östervåla . Efter jobbet åt man snabbt innan vi drog till huset , hjälpte hjärtat med lite saker innan ja drog till stallet för att mocka och rida . Mamma kom och hjälpe mig. 
Longerade först , gick dock inte att galoppera . Lite väl halt under snön . 

En mycket stolt ryttare efter, "red" i hela 10 minter . Mamma höll i longerslinan och ja bestämde när vi skulle stanna och svänga . Lyssnade riktigt bra :) <3 


En trött hästar efter som bara stod och gäspade när ja borstade av ;) 

Idag tisdag så var det stallet först på morgon , hade utsläpp ,Mockade , rensa i saldelkammanen och fixa allt i stallet innan hemgång för duscha och ära frukost innan 
jobb EM . 

Jobbade fram till 19 , så var skolorna igång igen ;) 

Efter jobbet kastade ja i mig mat för att sedan åka till stallet för andra gången idag . Mamma kom så vi jobbade med Hoppe idag igen . Gick dock inte att longera tyvärr nu är banan full med is. Så ja skrittade bara runt på banna idag ,de gick fint som tur är. Prova bromsen och styrningen . (Mamma höll såklart i linan) 
Han var riktigt duktig idag igen :) 

Nu är de dags att sova men innan de en liten bild som fastande på min näthinna idag . 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0