Lördag och att sitta på hästryggen igen

Nu så kunde jag inte hålla mig längre ;) nej då , idag red jag Hoppe första gången efter hans 4,5 veckas vila . 

Börja med att jag fick en mycket nöjd häst bara när sadeln åkte på hans rygg, så roligt att se och sen så var han så fin att rida dock ställde jag inga högra krav men de lilla vi gjorde jobbade han på bra . Han vill nog mer men jag avvaktar och de får bli något till pass innan vi ställer "krav" igen ;) 
(null)
En mycket nöjd häst som frustade på bra i traven ;) 
Så härligt att sitta uppe på ryggen igen oxh se dess lurviga öron :D ❤️ 
Men jag kommer raka honom snart kanske blir på onsdag eller torsdag när jag är ledig . Tycker inte om att ha lurviga hästar , när dom blir svettiga och så även fast han bara är 3 år men snart är han 4 och då är de dags att bli häst , tävlingshäst då kan man inte vara lurvig xD 

Imorgon kommer Hoppes nya kompis ! 
Men mer om de i morgon <3 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0