Löshoppning på pålsbo gård

Suck skrev ett långt inlägg i går men verkar inte kommit upp 😭 :/ 


Aja då provar jag igen . 

Igår åkte jag och Maja med Hoppe till pålsbo för lite Löshoppning . 

Började med att lasta honom själv :D 
Vi var bra ute i tid så jag gick in med honom två gånger innan jag skickade in honom själv i transporten . Han är så duktigt inte åkt på hela sommaren och kan dessutom lasta honom själv :D ❤️❤️❤️🐴

Han trampade lite fran till tobo sen stod han stilla hela vägen , även när vi kom fram så stod han även då stilla . Framsteg ;) 

Väl till löshoppningen så kommer han på snabbt hur han ska göra . 

Han hoppade bra och fick bra flyt själv utan att man hjälper allt för mycket till :) 

Höll oss på ganska låg höjd idag . 

- Löshoppning

Hoppade lågt för att han ska hitta drivet själv och första hoppningen nu på länge . Bygga upp framåt drivet och tekniken . 


Riktigt nöjd över honom . 

När de var dags att åka hem så lastade även då jag honom själv . Han stod still hela vägen hem och åt lugnt sitt hö . ( bra med kamera i transporten ) ;) 

Riktigt nöjd över Hoppe , mest över lastningen xD hihi 

Idag måndag får han vilodag, stallet är klart  och jag ska åka och jobba snart :P 

Ha en bra måndag ! ! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0