ett litet uppehåll igen då.

Jag skriver om fredagen den 20 april, bästa dagen på länge. Fast jobbet var kaos ;)
men som tur så vägde Hoppe upp den dagen .
efter jobbet stack jag direkt till stallet för att göra iordning Hoppe och åka iväg till Lundsved för att ÄNTLIGEN träna för Linda igen. Som jag har längtat . !! :D
Skulle lasta Hoppe själv för första gången och åka i väg, han har inte åkte så mycket sen jag flyttade till Upplanda men han skötte sig med bravur. SÅ DUKTIG han var. gick rakt in i transporten , stod stilla hela vägen dit och åt lugnt sitt hö. När vi väl kom fram så lastade vi ut i lugn och ro och han stod stilla vid sadling :D Mycket hände runt om honom men han stod så snällt och titta på allt :)
 
väl till träning då ;)
Hoppe var lite trött men full förståligt då det var 22 grader varmt ut och åkt transport första gången på länge , men han gjorde de han skulle och hoppade ändå bra , fast med lite mindre motor vad jag är van vid ;)
 
började med att trava bommar, få honom framåt och neråt, bjuda framåt .
 
sen gick vi över till att travhoppa på volt , efter de hoppade vi en linje med 3 galoppspång i mellan. gick fint och Hoppe hoppade väldigt högt . han gör de just nu , men det kommer väl när han får mera vana :)
 
Sen hoppade vi en liten bana på slutet, red inte jättemycket och länge pga av värmen och att han var lite trött. Men är så stolt över Hoppe och SÅ kul att träna för Linda igen som jag har saknat de. men nu vet jag att jag kan åka själv med Hoppe så nu blir det mera träning framöver :D
 
OCH ett härligt genrep inför LÖDAGENS tävlingsdebut :D så det var skönt att ha tränat ute en gång innan tävlingen på ärk ;)
så nu på lördag den 28/ 4 kommer vi tävla hela 80 cm i Älvkarleby Ridklubb, ska bli så kul att äntligen komma ute med Hoppe :D
i lördags för tog vi en mysig och varm morgontur till stenbrottet och doppade framhovarna ;)
lite enkelt travpass :)
 
I söndags fick han vila och i går måndgas vi han också vila :)
 
Men idag ska han ridas igen :)
 
// Matilda
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0