Dressyrträning stod på schemat idag

Oj så länge sen de var jag träna för bästa Angelica nu i dressyr , så jobbigt , svettigt  och nyttig . 

Vi jobbad mycket med skänkelvikning idag . Inte våran starka övning än då vi inte har gjort de så mycket , men Hoppe kämpade på och även jag . Sen kom han på den luringen att vi gjorde samma sak om och om igen och att de var en jobbig övningen så han började streta emot innan vi ens gick in i övningen . Men på slutet jobbade vi tsm igen och han gjorde de strålade för att ha gjort de så lite . Men galoppfattningarna var vi kungar på . De är Hoppes specialitet ;) vi gjorde skänkelvikning ifrån hörnet in till mitten sen skulle de fattas galopp och göra en volt , bryta av igen på medelinjen och sen ut på spåret igen med skänkelvikning . 

Som sagt vi fick kämpa på dagens pass i bland emot varandra , men oftast kämpade vi med varandra för att lösa uppgiften ;) 

Super nöjd ryttare , en trött ryttare och häst efter ;) 
(null)

// Matilda 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0