En veckan utan uppdatering

I måndags red jag ut och fokuserade på att galoppen skulle fram, högt tempo även traven skulle vara trampa på framåt . 

Sen drog vi till leksand på EM och mötte upp familjen K . 
Tisdagen spenderades i Leksands sommarland , en härlig och lagom varm dag :) 
(null)
Tisdag kväll lämnade vi leksand och familjen K och vi drog till Falun och sov en natt där på grand hotell , åt god mat på kvällen och morgon efter åt vi härlig frukost :) 

Väl hemma igen så käkade vi middag med svärfar och sen drog jag till stallet och Longerade Hoppe med hopphöjda bommar , jobbade på bra med ryggen :) 
Så tisdagen var en vilodag för Hoppe ;) 

I torsdags travade vi ut i skogen med sällskap av mamma och nattar . 

I fredags fick Hoppe vila ( bara matning på kvällen ) :) och vi byggde/målade vidare på stallet här hemma . 
(null)

I går lördags åkte vi till lundsved för att Linda skulle sitta upp i sadeln :) 
Men Hoppe och nattar hade andra planer när jag kom till stallet ;) 
(null)

Kul att se någon annan rida Hoppe och de är bra att hon vet hur han funkar när hon sen har hoppträning åt osss ;) 
Linda tyckte om Hoppe , vem gör inte de ? Skoja han är en väldigt trevlig häst att rida :) lite mera motor så kommer dehär bli kanon :)
Var tvungen att klippa bort sommarmanen också innan vi åkte iväg så vi ser ut som en tävlingshäst igen ;) nu är de slut på sommarn ;) xD 
(null)

 

Idag söndag så red jag i ridhuset , tog fram lite bommar och små kubhinder .  (null)
Började med att trava över bommarna på volt, Hoppe följde med mjukt och fint på volten över bommarna . Sen gick vi vidare till galoppbommarna . Även dom gick strålande bra idag , fick öka på galoppen lite och hittade bommarna väldigt bra . 
Efter de tog vi kubhinderna som en 8. . Bytte galopp över mitten kuben . Funkade strålande när vi kom på tekniken där ;) 
SUPER nöjd över Hoppe idag , utan att låta allt för skrytig så kunde vi inte gjorde bättre :D 
(null)

När jag väl kom hem ifrån stallet gick jag ut och målade i stallet , blir så himla bra :) 
(null)
Nu ska bara dörren i och plåten från taket ner på väggen upp så är denna sida av stallet klart , bara resten kvar ;) haha . 


Imorgon får Hoppe vila :) 

Nu dags att sova , börjar JOBBA igen efter 4 veckors semester xD haha hur ska detta gå ;) 


Ha de bäst ! 

// Matilda 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0