Lördag till lördag

Dåligt med uppdatering här nu men kommer lite kort hur Hoppe haft de ;) 

I lördags (en vecka sen ) Longerade jag Hoppe över upphöjda bommar. Han jobbade på riktigt bra i traven , jobbade fint över bommarna . 

Söndag red mamma Hoppe för att jag jobba , dom tog ett dressyrpass på banan .  Dom två jobbade mycket galopp. Hoppe fick mycket beröm av mamma . 

I måndags fick han vila . 

Tisdags red vi på banan, jobbade med en bom på volten i galopp och sen med sockerbitar .  Han var riktigt fin , jobbade på hur fint som helst . Mycket nöjd med passet .  Så nöjd men kan bli med att "bara " jobba över en bom/skutt ;) 

I onsdags tog vi ett travpass ut och klättrade i ca 10 minuter . 
(null)
  Torsdags vart de vila :) 

I går fredags var de skoning på schemat och mamma red Hoppe . Var nog riktigt bra för han hade stått snällt som ett lam vid skoningen annars brukar han vara lite bråkig ;) 
(null)
Hoppe fick ett dressyrpass av mamma på banan , dom jobbade mycket i trav detta pass och som alltid fick han mycket beröm ;) haha 


Idag lördag red jag och Hoppe ut i skogen , galoppass blev de .. denna gång mycket galopp men samlad men ändå framåt . Tänk framåt !  Sen avslutade vi passet med en av skrittning i skogen för att lära sig lyfta lite på benen ;) en härlig timmes ridtur ❤️ 
Busig och pigg idag . ❤️
(null)
Älskar min "lilla" fin häst ❤️ 

I morgon får han vila igen :) 

// Matilda 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0