Hästfri helg

Var längesen jag hade hela helgen fri från allt som har med min polle att göra . Mamma har skött om honom då jag har jobbat helg . Brukar nästan alltid på Jobbhelg vara hästledig på lördagen och sen åka till stallet efter jobbet på söndagen för att rida . Men inte idag . Tänkte att han skulle få tre dagars vila fredag till söndag :) 

I tisdag skrev jag att han vila och i onsdags red vi ut. Härligt galopparbete i snöovädret . Mycket snö kom och lite halvtblött blev de ;) 
Vi fick inte bara jobba mycket i galopp utan även möta en lastbil på skogsvägen som höll på att tippa av lasset och sen rida efter lastbilen liten bit hem :) 
(null)

I torsdags snöade de ännumera och var väldigt blöt ute så vi tog ridhuset på detta pass ;) 
Mycket torrare :) 
(null)
Byggde upp tre övningar , travbommar till att gå in igalopp på volt över galoppbommar och sen ut på långsidan med bom mini hinder och bom :)  körde åt båda hållen . Hoppe skötte sig super bra . Travade allt första gångerna tre varv i trav åt varje håll innan vi tog in galoppen :) 
Pigg och glad häst som jobbade på otroligt bra , kul att alla dessa pass kommer när ingen ser ;) haha 

Sen fick han vila som jag skrev tidigare fredag, lördag och söndag :) 
Men imorgon åker jag till stallet igen och träffar min prins ❤️ 

Ny vecka och nya möjligheter imorgon . Ha de bäst ! 
// Matilda 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0