Ledig onsdag , stallet hela fm

Ledig dagar brukar tillbringas lite flera timmar i stallet . 

Har varit i stallet hela fm , idag är de ju onsdag och de innebär att jag har hand om Nattar också . Så fixade stallet först med allt från mocka, fixa mat/hö och vatten . 

Sen tog jag med mig transporten till stallet så Hoppe skulle få lastträna lite igen . Längesen nu han åkte eller träna på att gå på transporten . Men inga konstigheter tyckte Hoppe och jag kunde skicka in honom många ggr själv i transporten :) 
(null)
Trodde inte att de skulle gå såhär bra som att de var ju längesen han ens såg transporten , man blir bra bortskämd med att ha ridhus och ridbana på gården där vi står i Upplanda :) 

Sen gjorde vi oss iordning för att rida ut i de härliga vädret , så mysigt med nysnöade vägar . 
(null)
Vi red i alla gångarter, galopperade på lite ;) blev lite svettig och lite trött . Har inte riktigt kunna gjort ett sånthär pass ute innan pga underlaget . Men nu var de perfekt :D 

(null)
Min fina 4 åring . <3 

Efter ridturen fick han igen få in i transporten några ggr innan han fick få it i hagen och äta lunch . Luncha alla hästar och sen drog jag mig hemmåt . 

Nu har jag lämnat bilen i Tierp på lite däckbyte och sen gick jag hem :) härlig men varm promenad då jag hade kanske lite väl mycket kläder på mig xD 

Sen har jag skottat lite på snö :) 

Nu väntar en hög med tvätt som måste vikas sen ska en häst klippas ☺️ 

/ Matilda 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0