Måndag ny vecka nya möjligheter

Helgen har varit bra och kall ;) 

Börjar med lördag morgon , utsläpp med mamma och sen en härlig kall ridtur med mamma och nattar . Vi red till stenbrottet dock inget vatten nu då men en annan väg att rida :) 
(null)
Härlig skritt och travtur , lite trafikträning med me möte av bil och hästsläp och sen en buss som kom bakom oss . Men han körde då sakta att vi knappt hörde bussen xD 

Härlig morgon i stallet från 06.30 till 10 :) 
Sen hem och värma sig lite ☺️ 

Innan de blev en kortare promenad på 5 km , såg många spår av djur . Även på våran gård . 
(null)
Stor älg har gått här :D 

Sen blev de städning av huset . Efter de var de soffan resten av kvällen med en plankstek till middag ;) 


Söndag började med lite sovmorgon innan de blev stallet . Kallmorgon -13 grader . Men jag och Hoppe tog oss en travtur ut . Men jag fick jobba mig varm xD så tittig och spänd har han aldrig varit . Haha antingen fick jag jobba fram honom eller sitta och bromsa . Jag som är van att bara glida med när vi rider ut . Nu var allt farligt xD nu visa han att de han är unghäst ;)  sista 5 minutrarna på travpasset kunde han hyfsat gå i fin form och trava på bra resen var kaos ,haha ! 
(null)
Tänk vad lite kyla kan göra ;) 

Sen fixa jag stallet innan jag åkte hem för att hämta R. Och vi begav oss ut på promenad i skogen och på isen . Så härlig dag , kall och solig :D 
(null)

(null)
Ska säga att jag är super rädd för isar, har väldigt respekt för den . Men Robin fick ut mig och gå rakt över den till stugan på andra sidan . Kan säga att jag började gå efter R  så jag såg att isen höll xD 

Vi kollade tjockleken och isen var väl ca 20 cm så tror de håller ;) men man vet ju aldrig haha . 

Sen hem och äta lite innan jag drog till Gävle för kurs , buggkurs . En termin till sen så tror jag att de räcker iallafall nu när sommaren kommer , och bygge av garage drar igång på allvar igen :) 

Hem efter de och tog med mig pizza och kebab hem, gott . 

Ne nu när de måndag och ny vecka . Sitter just nu på jobbet och har de lite lugnt då jag precis har lärt upp en ny telefonins , så hon ska få sitta och jobba lite ifred . Så telefonen är ett bra stör moment ;) 

Ha en bra måndag 
/ Matilda 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0