Onsdag , torsdag, fredag , lördag och söndag

Många dagar nu som jag inte skrivit om . 

I onsdags var de hoppträning för Angelica , de gick riktigt bra . Hoppade lite linjer och studs och sen en liten bana . :D 

Vi får fortfarande på väldigt stora språng om man säger så Angelica ville ha 6 galoppsprång på en böjd liten båge men vi tog 4 galoppsprång . Vi fick upp en väldigt stor galopp där ;) haha  
Väldigt nöjd med Hoppe . Han försöker och han förstår snabbt vad som ska göras :) 
(null)
Hoppe ser alltid så glad ut på korten från ryggen ;) 

I torsdags travade jag bara lite lätt i ridhuset . I ca 25 minter . Trava av gårdens träning :) 
Provade hackamor , första gången . Gick sådär blev väldigt lång och låg men som sagt skulle inte ställa några krav på honom :) 
(null)
Som sagt ser alltid sur ut min häst ;) 

I fredags vilade Hoppe :) 

I lördags så red jag och mamma ut . Blev lite härlig galopp me :D nattar hängde på bra vi fick länga på våran galopp för att ligga jämsides ibland ;) 
Så kul att kunna rida ut tsm :) 

Rakade även Hoppe i lördags , vart helrakning eller ja ben och huvud är kvar :)  han skötte sig bra , bara väldigt läskigt när man kommer för nära huvudet . :). Annars stod han stilla :) 


I går söndags , hade mamma utsläpp så vi var i stallet tidigt och släppte ut alla hästar . 
Efter de fixade vi stallet innan vi tog en härlig skrittur med Hoppe och nattar :) 

Nu är de måndag ny vecka . Ha är varit i stallet på morgon och mockat , nu har jag lagat mat och matlådor innan jag snart ska dra iväg till jobbet . Ska försöka komma iväg tidigare från jobbet ikväll så jag kan vara med på hoppträning ikväll för Cia :) 

Ha en härlig måndag :) 

/ Matilda 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0