Inte våran tävlingsdag igår

Igår lördags åkte vi till tirk för att debutera 90 cm . Men de gick inte så bra alls för oss ;) 
Vägra på hinder nr3,4och sista 7:an . Helt vanliga hinder så de var inget spekatkulära hinder men Hoppe kändes väldigt seg :/ 
Vart ju då utesluten men man får ju en chans till att hoppa ett hinder så jag tog de igen och lag till spöt  på halsen för att puscha på framåt men där gjorde Matilda en stor tabbe . XD är man utesluten så får man INTE använda spöt igen . Hoppsan så jag fick gult kort och avstängd från tävlingen .  Jaja tog de med ro då jag har gjort fel och självklart ska överdomaren bedöma rätt . Jag ska köpa den nya boken och läsa på  . Men nu vet jag med spöt i allafall och kommer aldrig göra om de ;) 

Hoppe sköter sig exemplariskt på tävlingen med allt runt om i allafall . Denna tävling lägger vi på erfarenhets kontot och tar nya tag efter sommarens vila :) 
(null)

(null)

(null)
När han väl hoppa så hoppade han högt över hindren ;)  suddiga då dom är tagna ur filmen :) 

Väl hemma så vart de betessläpp , vilket vilt sådant xD ner med huvudena och ät som aldrig förr  både nattar och Hoppe :) 
(null)

(null)

(null)

(null)


Idag söndag har vi varit med Robins familj och en familj till på turridning i Sandviken . Fick träffa ett föl som kom i natt så söt :D 
Jag fick en riktigt fin och pigg häst :D
En mysig dag . 
(null)

(null)

(null)
Efter ridturen där drog jag och Robin till älvkaleö för att morsdags fika där med min sida ,  (null)
Så goda räkmackor 😍👌 tack mormor igen 😘❤️❤️ <3 

Efter hemkomsten där så drog jag till stallet och tog hand om min bästa fyrbenta vänn ❤️ en härlig skrittur babscka blev de idag ;) 
(null)

(null)
Min fina 4 åring ❤️ 

Nu dags att sova jobbet kallar i morgon 12 h pass väntar 🙈👌🚕💨 

Ha de bäst 
// Matilda 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0