Tävling på Gävle Ponnyklubb

Idag åktevi till Gävle för att tävla lite , 1 m och 110 cm stod på schemat igen . 

Börjar med 1 m avd b . Felfritt igen 😍 
Riktigt nöjd med Hoppe efter att inte kunnat hoppat fram så bra( hitta inga lägen alls på hindren så valde att inte hoppa mer )  , så går vi in på banan och gör detta felfritt och känslan var bra :) LÅNG banan idag men 2 st tvåkombinatioer med . 
(null)
En fin rosett med oss hem :D 

Mellan klassens började de regna lite så på med regnställ ;) 
(null)
Vi är lika glada för de ;) ❤️ 

I 110 avd B valde jag att utgå efter hinder nr 4 . 

1 an kom vi nära på så han revframbommen, 2 an hoppa super bra över 7 galoppsprång  till 3 an vart trång så kom lite i botten men han hoppa och klara de ändå :) svängde runt till 4 a-b kom lite nära in och lyckades få in. 3 galoppsprång där de ska vara 2 galoppsprång . Ryttaren (jag) skulle ha suttit stilla, istället tar jag i honom och BACKAR . Morr på mig . !! Hoppar kråka över b hindret få en väldigt dåligt väg till hinder nr 5 så jag bryter . Räcker upp handen och går ut .  Ville inte fortsätta . Kände även av huvudet efter en liten smäll jag fick på hinder nr 4b . 

MEN är supernöjd över Hoppe inne på banan idag han gjorde de han skulle med dom förutsättning han fick :) 

// Matilda 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0