Tisdag onsdag torsdag fredag

 I tisdag var de dags igen att hoppträna för Linda .  
De gick sådär idag , för mycket hjärnspöken hos ryttaren och en linje som ställde till de hela tiden xD men till sista rundan satt vi linjen . På filmen är de sista linjen på långsidan närmast kameran . Jag hittade aldrig läget in på räcket kom fel hela tiden och började backa av 🙈 fy mig . Många svordomar från mig åt mig själv alltså , jag var riktigt irriterad på mig själv att jag red så dåligt . Kunde inte släppa de 🙈😂 vi lag linjen åt sidan ett tag och red andra banor men sen så sista rudan vi gjorde satt den så jäkla skönt ;). Tur att jag känner Linda så himla bra så hon stöttar min på bästa sätt och tar att jag blir lite arg ;) ( åter igen bara på mig själv ) 
Men skönt med denna runda :) 

I onsdag longerad jag Hoppe , med equibandet i ca 15 min med de och 10 min utan :) 

I torsdags fick han sin vilodag . 
Och jag mockade sommarhagen ifrån sommarens bajs ;) 
(null)


Idag fredag red vi ut , pigg och glad Hoppe . Så nu laddar vi till tävlingen i morgon :) 

// Matilda 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0