2019 året som gått

 
Året 2019 är snart slut men tävlingssäsongen är över och förbi ;)
 
detta är vårat år tsm, jag Hoppe , mamma och Sigrid :)
 
"tog" över Hoppe ifrån Linda i Juni :)
 
kan sammanfatta lite av dom rundorna som inte vi gick nolla . ;)
Börjar med första rundan vi gjorde efter ett år uppehåll pga av graviditet .
i bärlinge 90 cm vi var felfria tills sista hindret, DÄR tar jag tillbaka honom så mycket så när hindret väl kommer har han ingen galopp kvar så han stanna. HELST MITT FEL. skyller helt på mammahjärnan ;) något besviken på mig själv efter den runda då men vi tog revanch i 1 m och gick felritt i DEBUTEN :D
 
föreningen gestrike
tråkigt nedslag bara i 90 klassen och ett stopp i kombinationen i 1 m klassen. hoppade annars super :D
 
salaortens
skulle vi debutera 110 felfri till hinder nr 5 där han mitt i språnget ångrar sig och sätter sig ner på rumpan så mycket att jag måste hoppa av för att han ska komma upp på fötterna igen, så himmla synd för han var så grymt fin på 1 till 4 :)
 
gävle ponnyklubb
 
i 110 klassen ute resultat pga av att jag väljer att gå ut efter hinder nr 4 . pga av att de känns som a´tt jag rider så himmla dåligt och fick en dålig kombination på hinder 4 och landar därefter och väljer att gå ut MEN kollar på filmen sen såg de inte så dåligt ut xD  men tyckte att jag lag honom så fel på många hinder men så lilla såg de inte ut som sakt ;) lärdom efter de kämpa ända in i mål och de är ALDRIG så ful/dåligt som jag tror :)
 
tierp ridklubb
 
ynkligt nedslag i 1 m klassen och i 110 klassen var de farten som fattades och jag valde att lägg en volt som innebär tidsfel och sen fick jag ett nedslag me. men fullföljde fast jag tycket de kände skit från min sida igen ;) men så illa var de inte igen :)
 
gävle ryttarsällskap
 
1 m klassen tre ner men rundan kände så jäkla bra kan inte riktigt förklara nedslagen ;)
 
heby sista tävlingen för året
 
i 1 m klassen två nedslag kom för att jag valde rida fram honom på distanser och hans ben inte riktigt var med ;) haha
och 110 klassen ett nedslag på en kanonrunda , vilken känsla vi hade i klassen synd att inte bommen ville ligga kvar de förtjänade verkligen vi :)
 
 
 
 Linda och Hoppe :)
 
 
nu laddar vi om inför nya tävlingsåret 2020 och hoppas den börjar v 6 :D
 
Vårat mål 2020 är att tävla 120 och kvala till 130 klasser :) . Nästa år är ju Hoppe 6 år och vi ska börja rida med dom "stora" hästarna och slåss om placeringar ;) Dagas att sätta farten i galoppen på plats :)
 
 // Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0