Veckorna går i ett

Har inte riktigt kommit ihåg att blogga nu xD 
(Lite jobbigare när jag inte får in appen i mobilen ) 
 
I måndags  är de dags att byta skor  på hästarna .
 
Hoppe vilar lite på hovslagaren rygg xD 
 
Men innan hovslagaren kom hann jag rida ut på Hoppe , vi tog ett konditionspass . Väldigt mycket galopp och i lite högre tempo hela tiden . 
Avslutade med en härlig sktittur på skotetleden där snön har lämnat :D 
En trött Hoppe och ryttare efter passet,  något för mycket kläder på;) 
 
I tisdags körde vi på ett dressyrpass på åkern , mera åker att rida på nu när snön försvunnit :) 
En väldigt fin Hoppe,  övade mycket skänkelvikning i både trav och galopp:D övade även på sluta .  Pigg häst med ändå jobba han på bra :) 
<3
 
Igår onsdags longerade vi,  bara i trav fokus på att lyssna på mig . Vi travade även bommar , han var riktigt fin i går :D 
 
 
Väldigt otäckt med denna smitta,  att de bröt ut så mycket.  Hoppas den går över snart så man kan ut och träna och tävla igen . Säsongen vill ju dra igång . 
 Tur i detta lägen att man har eget stall med bara två hästar . Även om man skulle bli smittade så är de skönt att man har litet stall.  Men nu har ju inte våra hästar lämnat gården sen 1 december så ;) och min nya transport kommer inte förens v 12 så då borde allt lugnat sig . 
 
Kan säga att Hoppe tempas varannan dag i iallafall.  För att vara på den säkra sidan :) 
 
// Matilda 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0