Torsdag och tappsko

När jag väl började rida på tog jag in honom i tisdags och hans framsko fattades :/ så typiskt och jsg hittar inte heller skon i hagen 😂🙈 
Fick vila tisdag och onsdags ( igår) men idag tog vi oss ut på åkern och Longerade lite där i snön :) 

Mycket pigg Hoppe xD vilka jäkla rodeohopp han gjorde i galoppen och han bestämmer sig för galopp xD tur att man inte satt på ;) 
Mycket engeri i traven, ordentliga steg xD 
Longerade bara i 15 minuter då han inte är helt igång än . Men på onsdag kommer hovslagaren så då ska jag börja trava uppsuttet tänkte ja :) sen ska han rakas också , bli en tävlingshäst igen :D 

(null)
Min fina tös sov så bra i vagnen medans jag motionerade Hoppe ❤️ 
(null)


Nu börjar vardagen rulla på och jag börjar väl få lite koll på våra rutiner ;) 
(null)
Fast i dag "råkade" vi somna om efter matningen vid 8 så vi vakande kl 10 ;) hihi vad gör de om hundra år :) 


Nu ska vi fixa lite inne :) 

// Matilda 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0